До уваги батьків майбутніх першокласників!

Електронна реєстрація дітей для зарахування до 1 класу Підпечерівського ліцею Івано-Франківської

територіальної громади

розпочнеться з 01.03.2022 року

на сайті school.bloqly.com

Для цього необхідно подати такі документи:

1. Заява встановленого зразка(додаток 1);

2. Копія свідоцтва про народження дитини;

3. Медична довідка за формою первинної облікової документації № 086-1/о 

Якщо йдеться про зарахування дитини з особливими освітніми потребами до інклюзивного чи

спеціального класу (з його утворенням за відсутності) до заяви додається висновок інклюзивно

ресурсного центру про комплексну (чи повторну) психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини.

Шкільний реєстратор електронної реєстрації дітей до 1-го класу Підпечерівського ліцею Івано-Франківської міської ради 

Горейко Надія Романівна

тел. 0688786549

 

 

 

 

 

Як сформувати адекватну самооцінку у дитини?   

Самооцінка дітей напряму залежить від того, яке середовище їх оточує та як спілкуються з ними найближчі люди, адже їхній думці малеча довіряє, яка власне і формує дитяче уявлення про себе.

Пропоную  15 найбільш дієвих стратегій поведінки, які допоможуть сформувати у дитини адекватну самооцінку.

    1. Правильно хвалити. Це значить хвалити не просто одним словом, а описувати те, що Ви бачите і бажано через призму власних почуттів.  Хваліть дитину не лише наодинці, а і в присутності інших членів сім’ї.    

 2. Визнавати право власності дитини та питати дозволу, якщо берете її речі. Якщо Ви хочете, щоб дитина Вас поважала, не брала речі важливі для Вас, не спитавши, то виховуйте цю рису своїм же прикладом. Таким чином Ви демонструєте повагу до доньки чи сина і визнаєте право на власний простір, що позитивно впливає на самооцінку.

    3. Давати вибір і можливість брати на себе відповідальність. Якщо Ви даєте можливість малечі обирати, то визнаєте її право на власну думку, що безумовно формує самооцінку. Хоча дитина і потребує контролю, встановленню меж, але ще більше їй треба життєвий простір, де можна навчитися керувати власними бажаннями і потребами.

    4. Привчати до самостійності. Коли Ви надаєте дитині все більше справ робити самостійно, то показуєте, що сприймаєте її як особистість, яка сама ладна впоратись. Ви демонструєте їй свою впевненість. А якщо у дитини ще й вийшло зробити щось без допомоги дорослого, похвала, яка слідує після цього, ще раз доведе, що дитина справді варта багато чого.

    5. Питайте пораду. Якщо значимий дорослий, який сприймається дитиною всезнаючим і всемогутнім питає у неї пораду, яка стосується його самого, наприклад, «Яку ручку обрати?» чи сім’ї взагалі «До бабусі поїдемо в п’ятницю чи суботу?», то власна значимість у малечі збільшується в рази.

    6. Говоріть про почуття. Відома психолог В. Оклендер сказала: «Емоції дитини формують саму її суть, саме її існування. Коли її почуття не мають цінності, вона сама не має цінності». Отже, коли ми говоримо про свої почуття і вчимо дитину говорити про свої, вона відчуває себе прийнятою нами і є безумовно психічно здоровішою, адже негативі почуття не накопичуються.

    7. Будьте чесними. Є багато ситуацій, коли ми розуміємо, що сказавши дитині правду, істерики не уникнути. Саме тому, батьки часто брешуть, і надають не зовсім здоровий приклад побудови стосунків з оточуючими. Якщо негативні емоції є, то краще, щоб дитина їх виразила одразу, оскільки, дізнавшись правду, крім того, що істерика буде сильнішою, Ви ще можете втратити довіру. Згодом дитина розуміє, що батьки, говорячи правду сприймають її, як особистість, з якою можна багато чого обговорити, а не ховатися на неправдивими реченнями. Це безумовно впливає на самооцінку малечі.

    8. Давайте можливість дитині експериментувати, задовольняти свою потребу в пізнанні світу, в цікавості. Безкінечні «ні» та «не можна» лише демонструють дитині, що вона багато чого в світі не варта, а тому краще і не пробувати.

    9. Сприймайте дитину всерйоз і рахуйтеся з її бажаннями і потребами. Адже дитина сама знає, коли вона голодна чи коли їй холодно.

    10. Адекватно реагуйте на невдачу. Намагайтеся ніколи не сварити дитину, якщо в неї щось не вийшло, не пригадувати свої настанови типу “я ж казала, не треба лізти“, “чому ти мене не послухав?“, не нав’язувати малечі почуття провини типу “про що ти думав?“, “тепер ти не зможеш грати іграшкою, ти її зламав“. Ви звичайно можете допомогти дитині зрозуміти причини через які щось не вийшло, але не дорікайте. І найголовніше – акцентуйте увагу не на невдачі, яка трапилась, а на способі виходу з неї.

    11. Не порівнюйте дитину ні з ким. Так Ви можете принизити значимість малюка, особливо, якщо він виявляється в гіршому світлі. Порівняння може бути корисним лише в одному випадку – коли Ви пригадуєте дитині її власні щаблі, де вона чогось досягла чи не досягла.

    12. Не принижуйте, не вдавайтесь до фізичного і психічного насилля, не ображайте та не висміюйте. Все це шлях до формування заниженої самооцінки дитини.

    13. Ніколи не критикуйте особистість, а якщо дитина і вчинила не зовсім добре, то звертайте увагу лише на дії. Тобто замість фрази «ти – лінивий», можна сказати «ти лінишся зробити…». Робіть лише конкретні зауваження, не починаючи фрази типу «ти завжди…», «ти ніколи…».

    14. Проявляйте свою любов всіма доступними Вам способами.

     15. Будьте для дитини гарним прикладом. Достатньо висока думка про себе, впевненість у своїх силах, дії відповідно до власних інтересів – все це аж ніяк не зашкодить дитячій самооцінці.

Як допомогти підлітку вибрати професію

У 14-17 років перед підлітком постає питання, куди вступати, йти в старші класи або в коледж, вирішити зараз або зробити вибір пізніше. Але вміння робити вибір закладається задовго до підліткового віку.

Надайте вибір. Починаючи з малого. «Що ти хочеш на сніданок? Яку шапку ти хочеш надіти? Куди ти хочеш піти? Чим ти хочеш зайнятися? Що ти хочеш почитати / подивитися / в яку гру пограти? » Дитина повинна мати можливість самостійно вибрати гурток чи спортивну секцію, спираючись на свої інтереси.

Поважайте вибір дитини. Якщо мова не йде про безпеку дитини, приймайте її вибір і довіряйте. Коли батьки говорять, що дитина нічого не хоче, найчастіше це питання не профорієнтації, а дитячо-батьківських відносин. Або дитина не цікавиться тим, що вважають правильним і цікавим батьки. У дитини / підлітка повинна бути можливість відмовитися від свого вибору або взагалі не вибирати. Щоб зрозуміти себе, свої бажання і потреби, потрібно досліджувати і пробувати якомога більше. Якщо дитина пішла на танці, потім захотіла на бокс, а потім в художню секцію - це нормально. Вона шукає себе. Не потрібно відразу ж перетворювати це в єдиний можливий вибір або майбутню професію.

Дозволяйте дитині зустрічатися з наслідками її вибору. Тоді, в кінцевому підсумку, вона сформує уявлення про себе, свої бажання і можливості.

Задавайте питання. Попросіть дитину / підлітка згадати ситуації з життя, коли у нього все виходило і йому все подобалося. З них вибрати найбільш значущі. «Що саме тобі сподобалося тоді?», «Що ти робив (ла) найкраще і навіщо?», «Хто був поруч з тобою?», «Чого ти потребував (потребувала)?».

 Подумайте про те, що Ви транслюєте дитині своїм життям, вчинками та словами. Чи отримуєте задоволення від своєї роботи, що і як Ви говорите дитині про свою роботу? Пам'ятайте, що все змінюється. Популярні зараз професії можуть бути нікому не потрібні через 5-10 років. Тому, в першу чергу, варто відштовхуватися від інтересів підлітка.

Допомагайте дитині досліджувати різні варіанти. У підлітка має бути уявлення про можливості та обмеження бажаної професії.

І найголовніше - вірте в свою дитину!

Пам’ятка для батьків: „ Діти в Інтернеті”

Проблема безпеки дітей в мережі Інтернет вже не здається Україні такою далекою. Ніхто не може заперечити, що на сьогоднішній день вона постала особливо гостро.

Відомо, що підлітки у період заниженої самооцінки шукають підтримки серед своїх друзів, а не у родинному колі. Старші підлітки, бажаючи незалежності, мають потребу ототожнювати себе з певною групою й схильні порівнювати цінності своєї сім’ї та своїх товаришів.

ЩО РОБЛЯТЬ ПІДЛІТКИ ОНЛАЙН?

В онлайні підлітки завантажують музику, використовують обмін миттєвими повідомленнями, електронну пошту та грають в онлайн ігри. За допомогою пошукових серверів підлітки знаходять інформацію будь-якого змісту та якості в мережі Інтернет. Більшість підлітків реєструються у приватних чатах та спілкуються на будь-які теми, видаючи себе за дорослих. Хлопці в цьому віці надають перевагу всьому, що виходить за межі дозволеного: брутальний гумор, насильство, азартні ігри, еротичні та порно сайти. Дівчатам, які мають занижену самооцінку, подобається розміщувати провокаційні фото, вони схильні на фривольних розмов, видаючи себе за дорослих жінок, в результаті чого стають жертвами сексуальних домагань.

ЯК ЗАБЕЗПЕЧИТИ БЕЗПЕКУ ДІТЕЙ У МЕРЕЖІ ІНТЕРНЕТ

Пропонуємо декілька рекомендацій, які слід взяти до уваги:

- розміщуйте комп’ютери з Internet-з’єднанням поза межами кімнати вашої дитини;

- поговоріть зі своїми дітьми про друзів, з яким вони спілкуються в онлайні, довідайтесь, як вони проводять дозвілля і чим захоплюються;

- цікавтесь, які веб-сайти вони відвідують та з ким розмовляють;

- вивчіть програми, які фільтрують отримання інформації з мережі Інтернет, наприклад, Батьківський контроль в Windows;

- наполягайте на тому, щоб ваші діти ніколи не погоджувалися зустрічатися зі своїм онлайн другом без вашого відома;

- навчіть своїх дітей ніколи не надавати особисту інформацію про себе та свою родину електронною поштою та в різних реєстраційних формах, які пропонуються власниками сайтів;

- контролюйте інформацію, яку завантажує дитина (фільми, музику, ігри, тощо);

- цікавтесь, чи не відвідують діти сайти з агресивним змістом;

- навчіть своїх дітей відповідальному та етичному поводженню в онлайні. Вони не повинні використовувати Інтернет мережу для розповсюдження пліток, погроз іншим та хуліганських дій;

- переконайтеся, що діти консультуються з Вами, щодо будь-яких фінансових операції, здійснюючи замовлення, купівлю або продаж через Інтернет мережу;

- інформуйте дітей стосовно потенційного ризику під час їх участі у будь-яких іграх та розвагах;

- розмовляйте зі своєю дитиною як з рівним партнером, демонструючи свою турботу про суспільну мораль.

Використовуючи ці рекомендації, Ви маєте нагоду максимально захистити дитину від негативного впливу всесвітньої мережі Інтернет. Але пам’ятайте, Інтернет - це не тільки осередок розпусти та жорстокості, але й найбагатша в світі бібліотека знань, розваг, спілкування та інших корисних речей. Ви повинні навчити свою дитину правильно користуватися цим невичерпним джерелом інформації. Та найголовніше, дитина повинна розуміти, що Ви не позбавляєте її вільного доступу до комп’ютера, а, насамперед, оберігаєте. Дитина повинна Вам довіряти.

Поради для батьків: якісне проведення часу з сім'єю

Навіть якщо Ви впродовж дня зайняті на роботі, якісно проводити час із сім'єю легше, ніж здається на перший погляд. Для цього стануть у нагоді прості, але важливі справи (наприклад, читання на ніч або сімейні вечері). Такі родинні заняття необхідні дитині для розвитку і встановлення взаємин у майбутньому.

Як батьки Ви прагнете, щоб у майбутньому Ваші діти добре вчилися в школі й університеті, а згодом збудували успішну кар'єру. Проводячи з дітьми час разом, Ви вчите їх встановлювати дружні й романтичні взаємини.

Навіть якщо робота й домашні обов'язки забирають весь Ваш час, Ви все одно маєте досить можливостей якісно проводити час із родиною. Розгляньмо декілька порад, які допоможуть Вам у цьому. Пам'ятайте про них, коли проводите час зі своєю дитиною.

1. Будьте собою. Деякі батьки відчувають провину, спостерігаючи в соціальних мережах, як інші сім'ї відпочивають за кордоном чи як інші батьки купують дітям дорогі іграшки. Не варто порівнювати себе з іншими батьками, натомість зосередьтеся на діях, що відповідають Вашому сімейному бюджету та способу життя. Діти люблять і цінують прості сімейні заняття, і Вам не потрібно вигадувати щось особливе.

2. Приділяйте увагу. Ваша дитина має знати, наскільки Ви піклуєтеся про неї. Уважно слухайте, що вона Вам говорить. Коли Ви разом, намагайтеся ні на що не відволікатися – ані на розмови мобільним телефоном, ані на список справ. Повсякденні клопоти завжди будуть частиною Вашого життя, але, вивищуючи їх на перше місце, Ви ризикуєте не помітити, як росте Ваша дитина.

3. Показуйте свою вдячність. Хваліть дитину, використовуйте позитивне підкріплення в ставленні до неї. Наприклад, коли їй вдалося поліпшити свої оцінки з предмета, який давався їй важко, не забудьте похвалити її. Дякуйте їй за терпіння у відносинах із молодшими братами і сестрами або за те, що вона без нагадування помила посуд.

4. Звертайте увагу на зацікавлення дитини. Дізнайтеся, що їй подобається, щоб Ви теж могли долучитися до її улюблених занять. Наприклад, Ви можете іноді грати з нею в комп'ютерні ігри або слухати її улюблену музику. Не відмовляйтеся від того, аби разом спробувати щось нове й цікаве.

5. Вносьте зміни за необхідності. Пам'ятайте, що в дитини з часом змінюються потреби. Вступаючи в підлітковий вік, діти вимагають більшої незалежності. Але це не означає, що вони відмовлятимуться переглянути разом із Вами фільм або футбольний матч.

6. Будьте завжди доступними для дитини. Можливості якісно проводити час зі своєю дитиною з'являються тоді, коли Ви доступні для неї.

Є різні способи проводити якісно час зі своєю дитиною. Ось деякі з них.

1. Влаштовуйте сімейні вечері. Якомога частіше збирайтеся всією сім'єю за вечерею. Якщо Ви працюєте допізна, можна снідати вранці разом із дітьми.

2. Розділіть із дітьми домашні обов'язки. Коли Ви йдете в крамницю або плануєте прибирання у квартирі, попросіть дитину долучитися. У процесі виконання таких справ Ви матимете змогу поспілкуватися й навчити дитину важливих життєвих навичок.

3. Плануйте час, який Ви проводите разом із дитиною. Проводьте деякий час із кожною дитиною індивідуально. Це допоможе Вам більше дізнатися про внутрішній світ Ваших дітей і насолодитися таким спілкуванням.

4. Подорожуйте разом. Їдучи всією сім'єю у відпустку чи просто відводячи дитину на тренування в спортивну секцію – дорогою Ви завжди маєте час на спілкування з дитиною. Спілкуйтеся за найменшої можливості – і нехай ваші розмови відбуваються природно.

5. Обмінюйтеся фотографіями й картинками з Інтернету. Ніщо не замінить живого спілкування, але якщо Ви не бачитеся з дитиною упродовж дня, такий спосіб допоможе вам підтримувати зв'язок. Надсилайте один одному смішні картинки впродовж дня. Це поліпшить настрій дитини.

6. Щодня знаходьте час для спілкування. Навіть якщо Ви працюєте допізна й не бачите дитину цілісінький день, Вам допоможе те, що ви проводитиме час із нею якісно. Наприклад, ви можете щодня розмовляти з нею 15–20 хвилин перед сном.

Якісно використовуйте час, щоб вибудувати позитивні взаємини з дитиною. Це допоможе їй у майбутньому стати щасливою й успішною. Насолоджуйтеся моментами, які Ви проживаєте разом із дитиною, і Ви  матимете прекрасні спогади про цей час.

До уваги батьків майбутніх першокласників!

Ви маєте можливість з 01 березня 2021 року до 31 травня 2021 року подати заяву на зарахування Вашої дитини до 1 класу Підпечерівського ліцею.

Для цього необхідно подати такі документи:

1. Заява встановленого зразка(додаток 1);

2. Копія свідоцтва про народження дитини;

3. Медична довідка за формою первинної облікової документації № 086-1/о 

Зарахування дітей до першого класу здійснюється відповідно до Наказу МОН №367 від 16 квітня 2018р.

 

 

 

Шановні батьки!

Віримо, що ми зможемо разом пройти це непросте випробування  і вийти з нього мудрішими і сильнішими – і ми, і наші діти та суспільство загалом!

ЗДОРОВЯ ВСІМ НАМ!!!